Vydání stavebního povolení:
Drážní úřad vydal 27.4. stavební povolení pro realizaci stavby Revitalizace trati Praha-Vrané nad Vltavou-Čerčany. Nyní běží patnáctidenní lhůta na odvolání. V případě, že nedojde k žádnému odvolání, nabude rozhodnutí právní moci a stavebník bude moci zahájit stavbu, která musí být podle dokumentů Drážního úřadu dokončena včetně zkušebního provozu do konce roku 2017. Správce infrastruktury SŽDC musí tedy vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele stavby po jehož ukončení bude uzavřena smlouva na realizaci díla. Podle ročního plánu výluk na síti SŽDC se předpokládá zahájení prací v září tohoto roku, jež bude spojeno i s výlukami náhradní autobusovou dopravou. O těchto výlukách vás budeme včas informovat.
Stručná charakteristika stavby:
V rámci revitalizace dojde k přestavbě všech železničních stanic s kolejovým rozvětvením z Prahy až do Týnce nad Sázavou a k rekonstrukci odbočky Skochovice, kde odbočuje druhá větev trati do Dobříše. Ve stanicích bude položeno nové kolejiště a výhybky, budou vystavěny ostrovní nástupiště s úrovňovým přechodem a informačním systémem pro cestující. O bezpečnost provozu se bude starat elektronické zabezpečovací zařízení typu Elektronické stavědlo. V mezistaničních úsecích projdou rekonstrukci některé úseky s propady rychlosti, dále bude 24 železničních přejezdů zabezpečeno světelnou signalizací. I v mezistaničních úsecích bude nainstalováno elektronické zabezpečovací zařízení typu Automatické hradlo. Centrální dispečerské stanoviště pro řízení provozu vznikne ve stanici Vrané nad Vltavou a počítá se výhledově s centrálním řízením trati z Prahy.
Pro více informací si můžete přečíst původní článek o Revitalizaci trati, který najdete ZDE.
Na ilustračních fotograficích můžete vidět jednu ze zastávek na trati 210, konkrétně Petrov-Chlomek a motorovou jednotku Regionova, která po trati 210 jezdí.
autor: Jan Vachtl, zdroj: Drážní úřad