Pravidla soutěže již definovala některé prvky, které museli soutěžící do návrhu promítnout. Doporučeno bylo držet se červené barvy, která je tradiční barvou veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji. Řešení mělo klást důraz na viditelnost i bezpečnost provozu. Společně se zadavatelem CZECHDESIGN na soutěži pracoval téměř rok, práce zahrnovala pečlivý sběr podkladů, přípravu materiálů pro zadavatele i soutěžící a vedení poroty. Soutěž byla uzavřená a dvoukolová. V prvním kole se zúčastnilo 5 studií: Studio Heyduk, Musil & Strnad / HMS design, Mr. Steinert, ReDesign, Side2 a superlative.works.
Soutěže řešící vzhled veřejných služeb u nás zatím stále nejsou samozřejmostí. Proto jsme často nuceni v každodenním životě tolerovat výplody amatérů, ze něž byly mnohdy utraceny prostředky z veřejných rozpočtů. Na příměstských tratích například jezdí některé jednotky City Elefant, u nichž bylo základní tvarování skříně od designéra Výborného disharmonicky negováno červeno-modrými plochami tvaru proudnice. Do systému Pražské integrované dopravy také nedávno začal pronikat pokus zbarvit karoserie pruhy křiklavé trikolory. Tomu všemu byla nyní postavena hráz, která zamezí realizaci svévolných nápadů některých manažerů a úředníků dopravců.
Tomáš Fassati