Asi nejsložitější přípravou na tuto akci bylo majetkoprávní vypořádání pozemků na tělese opuštěné železnice. Majetek ve vlastnictví Správy železnic, s. o. byl převeden na nositele tohoto projektu – Mikroregion Voticko až po schválení Vládou České republiky. Dalším problémem bylo vyřešení přechodu silnice I/18 na Veselce. „U silnic I. třídy je úrovňové křížení komunikace cyklistickou stezkou skutečně výjimečné, nám se podařilo ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic, s. o. a Policií České republiky najít na Veselce takové řešení, že toto křížení bylo umožněno. Stavba má vydáno platné stavební povolení.
„Jsem rád, že v této záležitosti jsme se s Olbramovicemi vždy na všem bez problému domluvili a náklady na projekt a další náležitosti jsme si dělili spravedlivě napůl. Když se chce, dá se domluvit bez problému.“ Říká starosta města Jiří Slavík. Celkové náklady na tuto akci dosáhnou 51 347 677,70 Kč a dotace ze SFDI by měla v případě přidělení dosáhnout 33 720 608,85 Kč. Na spoluúčast Votic a Olbramovic ve výši 17 627 068,85 Kč bude ještě žádáno o dotaci na dofinancování ze Středočeského kraje.
Ve stávající finanční situaci obcí by bez dotačních titulů nebylo vůbec možné tak nákladnou liniovou stavbu realizovat. „U cyklostezky z Votic do Olbramovic se jasně ukazuje, že příprava liniových staveb, u kterých není ani vyřešeno vlastnictví pozemků, je věc na přípravu v řádu několika let a může se stát, že dokončení takto složité investice může být realizováno až po volbách za jiného politického vedení. Důležité je mít odvahu připravovat projekty s dlouhodobějším efektem a jsem rád, že na toto současné i minulé vedení Votic odvahu mělo“ říká k liniovým stavbám Jiří Slavík.