* Benešov - Trhový Štěpánov, trať 222
Po měsíční výluce na přelomu dubna a května v roce 2014, kdy došlo k rekonstrukci části tratě 222 mezi Benešovem a Vlašimí, dojde letos v říjnu na dvacetidenní výluku v obvodu trhovoštěpánovského zhlaví ve Vlašimi, vlaky do Trhového Štěpánova budou tedy končit po tuto dobu už ve Vlašimi a dále se cestující dostanou pomocí náhradní autobusové dopravy.
* Olbramovice - Sedlčany, trať 223
Letos naopak nedojde k žádné výluce na trati 223 „Sedlčance“, kde významné výluky proběhly v roce 2013 a zejména v červnu 2014.
* Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš, trať 210
Na dolním Posázavském Pacifiku, tedy na trati 210 v úseku Čerčany - Krhanice budou probíhat nepřetržité výluky od září do konce roku 2015, při kterých dojde k výstavbě poloostrovního nástupiště a celkové rekonstrukci stanice Týnec nad Sázavou, včetně aktivace nového staničního, traťového a přejezdového zabezpečovacího zařízení. V úseku mimo okres Benešov, tedy dále do Prahy se budou muset cestující obrnit trpělivostí zejména v květnu a červnu, kdy bude probíhat sanace skal v úseku Jílové u Prahy - odbočka Skochovice. Všechna tato opatření jsou součástí projektu revitalizace trati 210, kdy po rekonstrukci dojde k výraznému zvýšení bezpečnosti provozu a zlepšení pohodlí pro cestující.
* Čerčany - Světlá nad Sázavou, trať 212
Na horním Posázavském Pacifiku, tedy na trati 212 v úseku Čerčany - Sázava proběhnou jen krátké výluky v měsíci říjnu, spojené s rekonstrukcí přejezdů v úseku mezi Hvězdonicemi a Samechovem, mimo území našeho okresu budou probíhat v téže době rekonstrukce přejezdů v úseku Světlá nad Sázavou- Zruč nad Sázavou.
* Praha - Benešov - České Budějovice, trať 221/220
Kromě lokálních tratí prochází naším regionem i hlavní trať 220/221 z Prahy do Českých Budějovic, ta projde v roce 2015, doslova revoluční omlazovací kúrou, ta si ale vyžádá velké množství výluk spojených i s náhradní autobusovou dopravou. Z Benešova do Prahy je trať po stanici Praha-Uhříněves již optimalizována, v roce 2015 bude pokračovat celková komplexní rekonstrukce stanice Praha-Hostivař, a pokud bude probíhat vše podle plánu, měla by být po stavební stránce ukončena na konci roku a snad se dočkáme i pokračování modernizace dále do centra Prahy, jež by měla začít v roce 2016.
Kromě pražského uzlu budou muset cestující počítat prakticky po celý rok s částečnými či úplnými výlukami při svých cestách do Tábora a Českých Budějovic, zde probíhá rozsáhlá modernizace ze Sudoměřic do Tábora, kterou již jistě naši čtenáři zaznamenali v podobě nového železničního mostu přes dálnici D3 u Sudoměřic, kterážto přeložka bude na konci roku 2015 již v provozu.
Dále na jih probíhá modernizace trati ze Soběslavi až do Dynína, spojená s přeložením trati u Veselí nad Lužnicí, i zde by v prosinci 2015 mělo dojít k utichnutí stavební činnosti, a tak se můžeme těšit, že v roce 2016 nás budou čekat již mnohem přijatelnější časové doby při našich cestách na jih, jelikož dojde ke zvýšení traťové rychlosti z dosavadních cca 100km/h na nových 160km/h, a snad i k již dlouho očekávanému nasazení moderních vozů, které budou schopny této traťové rychlosti dosáhnout.
zpracoval Jan Vachtl dle zdroje Ročního plánu výluk Správy železniční dopravní cesty na rok 2015