Tato služba je primárně určena seniorům a zdravotně postiženým občanům, ale může ji v podstatě využít kdokoli, kdo žije sám a chce se cítit ve větším bezpečí a jistotě. Respektuje maximální soukromí uživatele a vše je nastaveno pouze tak, jak si uživatel sám přeje. Jde o nepřetržitou telefonickou službu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu, kdy na dispečinku jsou zkušené zdravotní sestry.
Tísňová péče funguje tak, že případným zájemcům bude zabudována do bytu soustava prvků obsahující tzv. ústředničku, telefon a čidlo. Stačí pak pouhé stisknutí tlačítka k přivolání pomoci. To může mít uživatel připevněné na ruce (jako hodinky) nebo na krku. Pro spojení není nutné zvedat sluchátko telefonu. Oboustranný hovor probíhá pomocí hlasitého telefonu. Systém hlídá uživatele i při pohybu v jeho vlastním bytě, pokud se v určitém intervalu člověk nepohne. Tento interval si ovšem nastavuje uživatel sám dle svých individuálních potřeb. To umožňuje okamžité přivolání pomoci v každé situaci, např.:
- pomoc při náhlém zhoršení zdravotního stavu či pádu, kdy klient nemůže vstát,
- dále služba umožňuje hlídání bytu v době nepřítomnosti klienta, pomoc v krizových situacích, zprostředkování návazných služeb, pomoc při jednání s úřady či zkrátka jen zprostředkování kontaktu se společenským prostředím. Co kdo potřebuje.
Cílem sociální služby tísňová péče je udržet každého z nás, co nejdéle, ve vlastním domácím prostředí.
Na setkání o tísňové péči se senioři dozvěděli mnoho zajímavých informací a viděli, jak služba funguje přímo v praxi.
V rámci této přednášky byli senioři rovněž seznámeni s novou službou Taxík Maxík a byli jim rozdány letáčky s podrobnými informacemi o této službě.
Autor: Mgr. Gabriela Škoulová
Tísňová péče je super věc. Moje máma ji využívá. Ne tedy přes Život 90 (tam nám nevhovovalo to SOS tlačítko..). Zatím jsme u Pomoci v Nebezpečí a zatím spokojenost :) https://pomocvnebezpeci.cz/vase-24h-osobni-ochrana/seniori