V průběhu celého dne pendlovaly mezi stanicemi Sedlčany a Štětkovice výletní vlaky, o které byl jako již tradičně velký zájem. Do Štětkovic a zpět se tak několikrát otočila souprava Posázavského Pacifiku ve složení lokomotiva Hektor T 435.003 s přípojnými vozy Balm. Ale hlavním tahákem oslav byl motorový vůz „Modrý šíp“, který taktéž třikrát na otočku zajel s návštěvníky do Štětkovic. Modrý šíp do Benešova, odkud se vydal do Sedlčan, přitáhl další skvost- historická elektrická lokomotiva E499.047 Bobina z Vrútek.
Motorový vůz M 274.004 „Modrý šíp“ je jediným dochovaným rychlíkovým motorovým vozem z celkových čtrnácti vyrobených mezi léty 1934-1936.
Vozy vyráběla Škoda Plzeň pro Československé státní dráhy, které je nasazovaly na méně vytížené rychlíky. Cílem zavádění motorových vozů bylo zvýšit efektivitu a hospodárnost provozu tam, kde nasazovat klasickou soupravu s parní lokomotivou nebylo efektivní.
Motorový vůz dosahoval rychlosti až 100km/h a zajížděl z Bratislavy do Žiliny a Zvolena a z Prahy do Teplic, Mostu atd… Poslední kusy byly odstaveny až v roce 1959. Jediný dochovaný exemplář je v majetku Železničné společnosti Slovensko a do Sedlčan absolvoval dlouhou cestu z mateřských Vrútek.